Japan 3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nicole Smolders - WaarBenJij.nu Japan 3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nicole Smolders - WaarBenJij.nu

Japan 3

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 April 2019 | Japan, Tokio

Na anderhalve dag stad waren we toe aan wat natuur. Mount Takao stond eigenlijk op het einde van de reis op de planning maar gezien het lekkere weer zijn we er vandaag geen geweest. Ongeveer een uur met de trein vanuit Shinjuku. Vroeg opgestaan, ontbijt in het hotel en toen naar de metro. We moesten overstappen en dat ging nogal eigenaardig, we kochten een kaartje, ze deden iets met onze OVpas en vervolgens moesten we eerst dat kaartje in een poortje doen en vervolgens onze ovkaart scannen. Affijn, alles kwam goed omdat de mensen hier bijzonder aardig en behulpzaam zijn, denken we, want we verstaan natuurlijk voor geen meter wat ze zeggen.
Ik heb in de trein geslapen want dat had ik vannacht niet veel gedaan. Bij Mount Takao namen we eerst een kabelbaan naar halverwege, de rest hebben we omhoog gewandeld. Heerlijk tussen de bomen, we hoorden meer vogels dan we zagen. Op de top konden we zowaar een glimp opvangen van Mount Fiji, die is echt heel erg hoog! En 55km weg, normaal gesproken zou je die moeten kunnen zien maar hij ligt heel vaak in de mist.
Langs een ander pad weer naar beneden, via een prachtig tempelcomplex van zo'n 400 jaar oud. Prachtig ook, Boedisme en Shintoïsme zie je hier door elkaar.de eerste worden bestempeld als tempels de tweede als Shrines. Voor zover ik nu geen gezien kun je een tempel in, voor een Shrines blijf je staan.
Overal hebben we natuurlijk om iets gebeden, baat het niet dan schaadt 't niet